Vi hjælper vores kunder med opbygning og vedligehold af en klart defineret visuel profil. Det kan være overordnet virksomhedprofil, produktdesign eller f.eks design til en kampagne. Vores opgave er at sende de rigtige signaler til den rigtige målgruppe.
Logoet fortæller en historie!
Dit logo er vigtigt, fordi det er dit kvalitetsstempel. Dit logo fortæller, hvem du er - og at du er den, du siger, du er. Derfor er det også vigtigt, at logoet fortæller en historie - hvorfor det ser ud, som det gør.
Hvis dit logo virker ligegyldigt og "henlagt" - så må du også regne med, at din virksomhed umiddelbart opfattes således. Lidt lige som de tanker, du kan få om de mennesker, der bor i et hus, du passerer på gaden. Ser huset ud som om, det ikke er vedligeholdt i mange år - får du umiddelbart den opfattelse, at der bor nogle mennesker, der ikke har succes i livet. Derfor er det vigtigt, at dit logo, som alt andet i din virksomhed, signalerer viljestyrke, succes og stabilitet.
Brand- og designguides
Er meget nyttige værktøjer, der først og fremmest skal sikre, at ledelsen har taget stilling til virksomhedens profil og de signaler, der bliver sendt til omverdenen. Disse guidelines skal sikre, at ledelsens beslutning bliver forstået og fulgt af de mennesker, der arbejder med kommunikation for virksomheden.
Udover at sikre en entydig profil er der tidsbesparende og økonomiske fordele i at have stærke og gennembearbejdede brand- og designguides.
Brand- og designguides i relation til opgaven
Indholdet og omfanget varierer ofte i relation til opgaven/virksomheden/produktet. Men væsetligt er et godt udgangspunkt med en god verbal beskrivelse af mål og visioner. Det er vigtigt at alle forstår, hvad det er, ledelsen har besluttet og ud fra hvilket grundlag, man ønsker at sende de signaler, som guiden foreskriver.
Brand- og designguides kan fx indeholde flg.:
- Logo - beskrivelse og anvendelse,
- Typografi - skrifttyper og anvendelse
- Farver - Farver og farveholdning
- Form - gennemgående profilerende håndtering af grafiske elementer
- Billeder - til hvad og hvordan anvendes illustrationer og foto og video samt beskrivelse af stil/udtryk og kvalitetsniveau.
- Beskrivelse af udtryksform - via sprogbrug, jargon, miljø, stemning osv.
- Eksempler på forskellige medier - En godt design skal fungere på alle medier. Derfor underbygger vi altid designmanual/brandingguide med eksempler, hvor designet er anvendt på forskellige medier. Det kan fx være hjemmside, tryksager, skilte, biler, beklædning, udstilling mm.
Processen
Når vi arbejder med kommunikation for en virksomhed sikrer vi os altid at vi 100% forstår virksomhedens "sjæl", baggrund, mål og visioner. Og ikke mindst at vi forstår hvem virksomhedens primære målgruppe er.
Normalt vil vi herefter udarbejde en tilstandsbeskrivelse samt en række skitser til hvad og hvordan vi kan bidrage til en bedre forståelse og oplevelse af virksomhedens produkter, mål og visioner, gennem en designmanual/brandinguide.
Ud fra dette oplæg bestemmes det fremadrettede forløb og omfang af opgaven.
Designlinie aviser og tidsskrifter
For Vækst og Viden Helsingør har vi udarbejdet design og retningslinier for et erhvervsblad i Helsingør Kommune.
Trænger jeres magasin eller foreningsblad til et nyt og opdateret look, så lad os give et bud. Alt efter hvad vi aftaler, kan ydelsen fra os være - design og forslag til række opslag og et nyt cover - til en 100% færdig Adobe-skabelon lige til at arbejde med det nye design i.